Lp.
|
TEMATYKA
|
ODPOWEDIZLNI
|
TERMIN
|
1.
|
Spotkanie organizacyjne. Planowanie pracy.
|
M. Sypniewska
W. Pokora
L. Gabrylewicz
A. Majewska
B. Woś
E. Woś
K.Rzebczyńska
R. Łakomy
J. Madej
Ks.Tomecki
|
VIII
|
2.
|
Korelacja treści z języka polskiego, historii, sztuki, religii.
( epoki literackie i historyczne)
|
M. Sypniewska
W. Pokora
L. Gabrylewicz
A. Majewska
B. Woś
E. Woś
K.Rzebczyńska
R.Łakomy
J. Madej
Ks.Tomecki
|
cały rok
|
3.
|
Współdziałanie i współpraca wszystkich nauczycieli. Przekazywanie informacji o uczniu , dialog z uczniem.
|
Nauczyciele, Pedagog szkolny
|
cały rok
|
4.
|
Udział w konferencjach, szkoleniach, kursach, warsztatach itp. i wymiana doświadczeń.
|
Nauczyciele
|
cały rok
|
5.
|
Rozwijanie wzajemnych zainteresowań i uzdolnień:
- koła zainteresowań ( kółko polonistyczne )
- koło plastyczne
- koło teatralno – wokalne „ Farsa
- indywidualna praca z uczniem zdolnym na lekcji, poprzez:
a. mobilizowanie go do większego wysiłku (praca dla chętnych i na ocenę celującą),
b. angażowanie do konkursów, turniejów itp.
c. kształtowanie w uczniach zdolnych chęci pogłębiana wiadomości z zakresu teorii literatury,
d. angażowanie uczniów zdolnych do pomocy uczniom młodszym i słabszym mającym kłopoty w nauce
|
L Gabrylewicz
E Woś
W. Pokora
Nauczyciele |
cały rok
|
6.
|
Indywidualna praca z uczniem słabym:
- częściowe rozwiązanie problemu na zajęciach wyrównawczych, a także w czasie wolnym nauczyciela i ucznia,
- pomoc koleżeńska,
- uczenie systematyczności w pracy,
- rozwijanie umiejętności czytania, słuchania ze zrozumieniem oraz wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce .
|
Nauczyciele
|
cały rok
|
7.
|
Współpraca z rodzicami:
- informowanie rodziców o postępach ich dzieci w nauce,
- informowanie rodziców o zdolnościach oraz brakach ich dzieci w wiadomościach i umiejętnościach humanistycznych
|
Nauczyciele
|
cały rok
|
8.
|
Zwracanie uwagi na systematyczność oceniania uczniów.
|
Nauczyciele
|
cały rok
|
9.
|
Realizacja wybranych przez szkołę Pomorskich Certyfikatów Jakości ( V, VII, VIII ):
V – Opieka i profilaktyka wspomaga ucznia w jego rozwoju.
VII – Rodzice są partnerami w podejmowanych przez szkołę działaniach.
VIII – Szkoła aktywnie współpracuje ze środowiskiem.
|
Nauczyciele
|
cały rok
|
10.
|
Współpraca z PPP w Malborku.
|
Nauczyciele
Pedagog szkolny
Specjaliści z PPP w Malborku
|
cały rok
|
11.
|
Realizacja ścieżek edukacyjnych.
|
Nauczyciele
|
cały rok
|
12.
|
Modyfikacja kryteriów oceniania z przedmiotów humanistycznych.
|
Nauczyciele
|
IX
|
13.
|
Ułożenie kryteriów oceniania uczniów ze zdiagnozowaną dysleksją.
Zapoznanie z „ Prawami ucznia dyslektycznego w szkole”.
|
M. Sypniweska
|
IX
|
14
|
Zorganizowanie dla uczniów z „Farsy” wyjazdu do Teatru Dramatycznego w Elblągu na przedstawienie
|
W. Pokora
K. Ronżewska
|
IX
|
15.
|
Spotkanie nauczycieli zespołu humanistycznego gimnazjum i szkoły podstawowej na temat „Błędy językowe” – próba stworzenia metod zapobiegania powstawaniu błędów językowych wśród uczniów.
|
M. Sypniewska
|
IX
|
16.
|
Analiza programów nauczania w celu ich udoskonalenia
|
M. Sypniewska
W. Pokora
L. Gabrylewicz
A. Majewska
B. Woś
E. Woś
K.Rzebczyńska
R. Łakomy
J. Madej
Ks.Tomecki
|
X
|
17.
|
Analiza wyników zeszłorocznego egzaminu gimnazjalnego z przedmiotów humanistycznych. Wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy. Sporządzenie planu naprawczego.
Zapoznanie rodziców z celowością i pojęciami testowymi. Przedstawienie rodzicom programu naprawczego.
|
M. Sypniewska
W. Pokora
L. Gabrylewicz
A. Majewska
B. Woś
E. Woś
K.Rzebczyńska
R. Łakomy
J. Madej
Ks.Tomecki
|
X
|
18.
|
Spotkanie nauczycieli – szukanie skuteczniejszych metod nauczania uczniów czytania ze zrozumieniem, nie tylko tekstów literackich ale wszelkich tekstów kultury / tabel, wykresów, instrukcji, itp. / na poziomie dosłownym i przenośnym
|
M. Sypniewska
W. Pokora
L. Gabrylewicz
A. Majewska
B. Woś
E. Woś
K.Rzebczyńska
R. Łakomy
J. Madej
Ks.Tomecki
|
X
|
19.
|
Opracowanie i przeprowadzenie konkursu literackiego z okazji dnia Komisji Edukacji Narodowej
|
M. Sypniewska
|
X
|
20.
|
Zorganizowanie wyjazdu uczniów klas I-III do Kina Garnizonowego w Malborku na film
|
M. Sypniewska
|
X
|
21.
|
Przygotowanie uroczystości z okazji Dnia Nauczyciela pt. „Pracownikom naszej szkoły – uśmiech z okazji ich święta”.
|
W. Pokora
Koło teatralno-wokalne „Farsa”
|
X
|
22.
|
Zorganizowanie zajęć integracyjno-adaptacyjnych dla uczniów klas I.
|
Wychowawcy klas pierwszych
Pedagog szkolny
Specjaliści z PPP w Malborku
|
X
|
23.
|
Zorganizowanie wycieczki dydaktycznej do Gdańska – Oliwy do muzeum Pałacu Opatów na Wystawę Sztuki Współczesnej
|
E. Woś
|
X / XI
|
24.
|
Przygotowanie apelu z okazji odzyskania przez Polskę niepodległości.
|
B. Woś
|
XI
|
25.
|
Opracowanie i przeprowadzenie konkursu literackiego związanego ze znajomością szkoły i nauczycieli z okazji
60-lecia szkoły
|
L. Gabrylewicz
B. Woś
|
XI
|
26.
|
Zorganizowanie spotkania z nauczycielami / emerytami / - wywiad z wybranym nauczycielem szkoły
|
L. Gabrylewicz
B. Woś
|
XI
|
27.
|
„Gen. Józef Bem-patronem naszej szkoły”- konkurs wiedzy
|
B. Woś
M. Sypniewska
|
XI
|
28.
|
Opracowanie i przeprowadzenie testu sprawdzającego wiadomości z przedmiotów humanistycznych dla uczniów klas I - III gimnazjum.
|
Nauczyciele
|
kl. I - IX
kl. III-XI
kl.II - IV
|
29.
|
Pomoc przy przygotowaniu uroczystości z okazji 60-lecia szkoły
|
Nauczyciele
|
XI
|
30.
|
„Wszystko o dysleksji” – spotkanie. Diagnoza przyczyn trudności w nauce i wychowawczych młodzieży.
|
Nauczyciele
Pedagog szkolny
Pedagog z PPP w Malborku
|
XII
|
31.
|
Zorganizowanie konkursu na ciekawe życzenia i kartkę świąteczną.
|
M. Sypniewska
|
XII
|
32.
|
Udział uczniów w XIII festiwalu pt. „Boże Narodzenie w sztuce” – konkurs literacki „Moje Boże Narodzenie”.
|
MDK w Malborku
M. Sypniewska
|
XII
|
33.
|
Opracowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu polonistycznego i historycznego oraz przygotowanie finalistów do konkursów rejonowych z „Języka Polskiego” i „Historii”.
|
M. Sypniewska
B. Woś
|
według terminu ustalonego przez Kuratorium Oświaty w Gańsku
|
34.
|
„Bóg się rodzi...” i w naszej szkole – II
Staropolski Festiwal Bożonarodzeniowy.
|
M. Sypniewska
W. Pokora
L. Gabrylewicz
|
XII / I
|
35.
|
Jak skuteczniej uczyć ortografii ? Przeprowadzenie konkursu ortograficznego klas I-III gimnazjum – „Mistrz ortografii”.
|
M. Sypniewska
W. Pokora
L. Gabrylewicz
A. Majewska
|
II
|
36.
|
Przygotowanie uczniów do konkursu ortograficznego pt. „Mistrz ortografii” w Malborku.
|
M. Sypniewska
W. Pokora
L. Gabrylewicz
|
III
|
37.
|
Konkurs recytatorski pt „Mój ulubiony wiersz”
|
M. Sypniewska
|
III
|
38.
|
Szkolne obchody Międzynarodowego Dnia Teatru.
|
W. Pokora
Koło teatralno-wokalne „Farsa”
|
III
|
39.
|
Opracowanie i przeprowadzenie międzyklasowego konkursu wiedzy o teatrze.
|
W. Pokora
|
III
|
40.
|
Zorganizowanie wycieczki do Teatru Dramatycznego w Elblągu.
|
W. Pokora
|
III
|
41.
|
Sprawdzanie prac konkursowych związanych z sejmikiem ekologicznym.
|
M. Sypniewska
W. Pokora
L. Gabrylewicz
|
IV
|
42.
|
Zorganizowanie konkursu na ciekawe życzenia i kartkę świąteczną.
|
M. Sypniewska
|
IV
|
43.
|
Opracowanie i przeprowadzenie „Dnia Europejczyka”.
|
B. Woś
Szkolny Klub Europejski
|
V
|
44.
|
Opracowanie i przeprowadzenie konkursu plastycznego pt. „Moja mała ojczyzna – Stare Pole i okolice” .
|
E. Woś
|
V
|
45.
|
Zorganizowanie wystaw tematycznych w szkolnej galerii pt. „Pędzel”.
|
E. Woś
|
cały rok
|
46.
|
Promocja szkoły na targach w RCD w Starym Polu.
|
B. Woś
K. Ronżewska
A. Wyczółkowska
K. Wiedeńska
|
VI
|
47.
|
Udział w przygotowaniach uroczystości z okazji 60-lecia szkoły / święto szkoły /
|
nauczyciele
|
VI
|
48.
|
„A dziś już rozstania nadszedł czas” – przedstawienie na pożegnanie szkoły. Opracowanie i przeprowadzenie uroczystości.
|
M. Sypniewska
W. Pokora
Koło teatralno-wokalne „Farsa”
|
VI
|